Samsung LE46A786

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung LE46A786 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

sumsung2 20-04-2009
Geschreven voor: Samsung LE46A786

We hebben dit toestel ongeveer 5 maanden gehad 2x defect, goede service van Samsung wel traag in afhandeling.
Dit toestel wordt inderdaad niet meer geleverd er zit een fabricagefout in het mainboard welke een irriterend geluid veroorzaakt uit de speakers.Daarom alleen nog maar de 9serie.
Ondanks mijn negatieve ervaring was dit een goed toestel met geweldig mooi beeld alleen slecht geluid.
Ik heb nu een Sony46Z4500 deze is qua beeld minder.

Marc Huizinga 20-03-2009
Geschreven voor: Samsung LE46A786

Na lang twijfelen tussen plasma en lcd zag ik deze LE46A786 in de showroom op een duistere plek naast plasma televisies staan. Had op dat moment nog geen benul van dat deze televisie terdege een lcd was. Wat een zwartwaarden zeg! Ik was meteen verkocht wat het beeld aangaat. Het uiterlijk is even wennen, maar ik vind te tv wel erg mooi.

Ik wil german even danken voor de instellingen. Deze heb ik ook overgenomen. En dat werkt echt super. Wat een dieptewerking geeft de tv nu. Ik was de matrix aan het kijken en het was alsof ik de tv in kon lopen!!!!

Super kleuren, super contrast en het geluid is zeker niet slecht.

We hebben nu ook de BD1500 bluray speler van Samsung er op aangesloten en dit is helemaal smullen!!!! Jezus wat een ongelofelijk beeld. Het lijken wel digita.le foto's op de hoogste resolutie die bewegen. Het beeld is messcherp, stabiel en vloeiend. Geen typische nadelen te vinden die gewoon zijn bij LCD. Alleen heel af en toe zie je een beetje hoe het smart led toch een lichte gloed geeft bij bijvoorbeeld aftitelingen op zwarte achtergrond, maar dit is absoluut niet hinderlijk.

Al met al ben ik dus heel erg enthousiast!

jack77 10-02-2009
Geschreven voor: Samsung LE46A786

Sinds enige tijd in huis en werkelijk verbluffend. Heb 3 maanden gezocht en vergeleken, maar heb de juiste keus gemaakt. Verschil tussen hd en gewoon digitaal amper te zien. Als je een tv zoekt die aan de verwachtingen voldoet hoef je niet verder te zoeken, koop gewoon deze. Ik kijk via de schotel en heb een home cinema er op aangesloten. Formidabel. Geluid van de tv hoef je niet teveel van te verwachten, maar met een home cinema heb je een perfecte combinatie. Andere tv's waar ik mee heb vergeleken zijn de plasma, de 200 Hz en de Kuro.

german 06-01-2009

Beeldkwaliteit:
Algemeen:
Ik heb deze televisie nu 1 week in huis.
Het zwart op deze TV is echt onvoorstelbaar zwart. Mijn vorige TV, een Panasonic plasma TH-42PA50E kon ook goed zwart weergeven, maar dit staat in geen verhouding tot de Samsung. In de winkel heb ik de 40 inch Samsung zien spelen en daaronder stond een Pioneer plasma TV. Op beide toestellen werd dezelfde content uitgezonden. Qua beeldkwaliteit en zwartweergave vond ik de Samsung stukken beter.
Ik heb de indruk dat bij grote zwarte vlakken nog wel eens wat detail verloren gaat, maar mogelijk kan ik dat met de instellingen nog wel beter krijgen. Onder een grote kijkhoek gaat het contrast van deze TV snel achteruit. Als je thuis geen zitpositie kunt creëren, waarbij jij en je gezinsleden in ieder geval binnen een hoek van 45 graden naar het beeldscherm kunnen kijken, zou ik deze TV niet kopen.
Ik was opzoek naar een nieuwe full HD plasma televisie en heb nooit op enig moment overwogen om een LCD televisie te kopen, totdat ik deze 46 inch Samsung zag. Ik heb bij mijn speurtocht van de laatste 2 maanden geen plasma gezien die aan deze Samsung LCD televisie kan tippen. Dankzij de LCD techniek bereikt deze televisie een enorm contrast.

Analoog:
Met de nodige aanpassingen aan de instellingen is het beeld redelijk te noemen. Mijn vorige plasma televisie deed het wat dat betreft veel beter. Verwacht dus niet teveel van het analoge kabelsignaal.

Digitaal:
Ik kijk via een Humax 5000C HD decoder naar digitale televisie van Ziggo. Het beeld is verbluffend. Ik ben nog steeds verbaasd hoe onwerkelijk goed het beeld met deze combinatie is. De HD zenders zijn bijzonder scherp en gedetailleerd, maar ook de overige zenders geven een bijna perfect beeld.

Blu-ray
Ik heb een LG 300 BD 300 Blu-ray speler op de TV aangesloten. Het beeld met HD films is zo mooi, ik kan dat moeilijk beschrijven. Je moet dat gewoon zien. Ook het afspelen van gewone DVD's geeft een bijzonder mooi beeld. Het doet niet erg veel onder voor blu-ray. Het upscalen van dvd's gaat de LG erg goed af.

X box
Xbox aangesloten via component en ingesteld op 1080p. Het gamen via deze TV is geweldig. Met de juiste instellingen geen vertraging te merken, ook niet bij online shooters. Als er soms al vertraging is, komt dat door een slechte verbinding van 1 van de spelers (lag).

Geluid
De geluidsweergave is redelijk en goed genoeg om bijvoorbeeld naar het journaal te kijken. De luidsprekers zitten aan de achterzijde. Verder vind ik dit een onbelangrijk item. Een televisie koop je voor het beeld, voor het geluid koop je een goede receiver of versterker.

Vormgeving
De TV is een sierraad aan de muur, alleen jammer dat je het blauwe randje bij mij in de kamer niet ziet. Als het licht er niet op de juiste manier opvalt, zie je het blauwe randje niet. Ondanks zijn 117 centimeter oogt de TV beslist niet lomp.

Gebruiksgemak
De TV hangt bij mij aan de muur. Het verwijderen van de voet is best een lastig klusje. Ik heb de TV met de achterzijde op de bank gelegd en ben er toen als een automonteur onder gaan liggen. Als de schroefjes van de voet goed losgedraaid zijn, vallen ze vanzelf op de grond. De menu's van de TV zijn makkelijk in gebruik, alhoewel er erg veel mogelijkheden zijn om het beeld naar persoonlijke voorkeur in te stellen. Op diverse fora zijn overigens instellingen te vinden om een zo realistisch mogelijk beeld te krijgen.

Afstandbediening
De afstandbediening is handig in gebruik en mooi vorm gegeven. Vooral de mogelijkheid om de druktoetsen te verlichten is 's-avonds ideaal. Het is overigens wel onhandig dat je via de afstandbediening niet rechtstreeks tussen de weergave bronnen kunt schakelen. Je moet de hele cyclus doorlopen. Via het menu op de afstandbediening is dit wel mogelijk, maar het blijft omslachtig.

Conclusie
Voor deze televisie is er momenteel weinig concurrentie. Allereerst is de prijs voor deze TV redelijk en is alles wat je meer betaald voor een Pioneer plasma is weggegooid geld en vertaalt zich niet in een beter beeld. Ook Sony kan met zijn 200Hz toestellen deze Samsung niet bijbenen, waarbij de prijzen voor deze Sony's ook nog eens veel hoger liggen.
Zoek je dus een toestel dat voor 90% perfectie of meer behaald met de met de huidige techniek en die redelijk geprijsd is, dan moet je deze Samsung hebben.

frank49 02-01-2009
Geschreven voor: Samsung LE46A786

Nu vijf dagen in huis. Gekocht op specificaties en nieuwste model. Tv kiezen in een winkel is lastig want hoe staat hij ingesteld en wat is de signaalbron. Beeld is schitterend met de Humax 5000. Groot verschil met analoog signaal. Nu 3 hd zenders. Bij natuurfilms zwemmen de vissen zo de kamer in. Mooi design en ab is duidelijk maar wel veel toetsen. Werkte al na een paar minuten, maar alles naar eigen wens instellen kost wel een avondje. Ik heb geen last van pieptonen maar ben 50+ dus misschien hoor ik het niet meer. Dvd en camcorder kon ik probleemloos aansluiten. Verlichte toetsen op de ab is echt een zegen. Tot nog toe erg tevreden. Ben benieuwd naar andere reacties en tips.

ggroen 30-12-2008
Geschreven voor: Samsung LE46A786

Heb deze TV nu een week in huis en ben bijzonder tevreden. Het beeld is zowel bij HD als bij gewone SD beelden erg goed, waarbij ik overigens een digitale HD ontvanger gebruik (Humax 5000C). We hebben film1 en HD, met dolby digital (zo nu en dan .... meestal zenden ze gewoon Dolby II) zitten we nu echt in de bioscoop. Uit de reviews elders had ik de indruk gekregen dat het beeld bij gewone zenders maar matig was, maar ik vind het beeld met name bij breedbeeld uitzendingen ook goed gedetailleerd. Andere standaard TV is nog steeds goed. Ook met mijn HD camcorder (AVCHD, Canon HF100) krijg ik nu superscherpe beelden via HDMI. De instelling op 'film' bevalt mij het beste, heb deze alleen overdag een enkele keer ingewisseld voor 'standaard'. Heb geen enkel motief om verder te sleutelen aan de instellingen. 'Dynamisch' vind ik overigens veel te veel. Ik draai het geluid via 'optisch uit' van de TV met mijn 5.1 versterker, wat ook een erg goede geluidskwaliteit oplevert.
Mp3 draait ie trouwens ook goed af op deze manier, via wiselink. Filmpjes op MP3 draait ie volgens mij niet, daarvoor moet je kennelijk de 956 hebben?

Fabi 07-12-2008
Geschreven voor: Samsung LE46A786

Van de week gekocht en ik heb er geen woorden voor. Wat een prachtig beeld!!! Zeer strak en vol van kleuren. Heel rustig kijken deze tv, helemaal met een Full HD bron zoals een Xbox360 ofzo. Natuurlijk komt ie zo uit de doos met veel te grove instellingen, maar deze tv laat zich echt tot in de kleinste details instellen.Met name de kleuren zijn zeer nauwkeurig in te stellen. Het beeld afstellen vind ik wel een vereiste om het maximale uit je tv te halen. Zwart is echt zwart, zwarter kan ook gewoon niet ( nee ook geen dure KURO ) want de LED verlichting schakeld gewoon uit op dat moment. Er wordt hier en daar gesproken over input lag bij gamen. Geloof me ik speel veel games en lang en merk hier tot nu toe helemaal niks van. Geluid is ok, maar ik heb nog nooit een Samsung gehad met goed geluid, maar het is zeker te doen. Ik heb m vergeleken met de Pioneer 5090 maar vond het prijsverschil gewoon echt te belachelijk. Daarbij moet je ook nog eens een speaker en een stand of beugel kopen bij de Pioneer want die wordt er niet eens bij geleverd voor dat geld.
Qua vormgeving vind ik m geweldig, hij is een beetje aan de dikke kant maar daar merk je eigenlijk niks van.
Kortom een zeer mooie tv met de nieuwste technieken en de hoogst haalbare zwart waarden voor een redelijke prijs! Als je twijfelt, gewoon doen, kopen die handel maar hou er wel rekening mee dat je er een avond mee moet stoeien voor optimaal beeld!

Jan Hadders 04-12-2008
Geschreven voor: Samsung LE46A786

Na veel wikken en wegen bij mijn dealer een gloednieuwe Samsung full HD 46 inch LCD met LED-backlight gekocht. Zijn prijs t.o.v. de Pioneer (Pioneer bijna dubbel zo duur) gaf toen de doorslag. Hoewel mijn dealer mij waarschuwde voor een aantal LCD-nadelen. Ik heb dit toestel nu nog geen week. Een zeer strak beeld, mooi helder, zeer goed kleurrijk beeld en goede contrasten. In de praktijk komen nu toch een aantal kleine tekortkomingen naar boven, welke in de winkel mij niet zijn opgevallen. Matige kijkhoek, waarbij het beeld snel blas wordt. Soms ietwat onrustig beeld met toch nog wat veeg-beelden. In het pikzwarte zwart (want dat doet 'ie heel goed) gaan soms kleine details verloren (donkergrijze delen).
Vandaag bij mijn dealer toch maar de Pioneer PDP-LX5090 besteld. Was geen probleem. Hij neemt de Samsung zonder problemen terug.
Kijk, dat is het voordeel van een goede dealer (ken hem al meer dan 30 jaren). Uitstekende service en zeer goede nazorg.
Dat in tegenstelling tot de aankopen via internet. Het dat heeft nu eenmaal zijn prijs!!

jaachr 02-12-2008
Geschreven voor: Samsung LE46A786

Mooie tv met zeer mooi beeld en respectabel geluid. Zwart is echt zwart en beeld zeer scherp. Geen naijling met voetbal (streep achter de bal aan) en heb HD TV, geeft zeer mooi beeld , ook bij gewone digitale TV is zeer mooi.